Algemene vragen

Kan ik zonder KvK-inschrijving alvast een vast nummer aanvragen voor op mijn visitekaartjes?

Nee, helaas niet. We hebben een KVK nummer nodig om je account te activeren, dus KVK-inschrijving kunnen we dus nog geen vast nummer uitgeven.

Ik krijg na mijn bestelling een e-mail terug van EigenNummer voor het aanleveren van extra gegevens, waarom is dit?

Wij vragen deze aanvullende informatie omdat je jezelf hebt aangemeld zonder KvK-nummer op te geven en/of met een Hotmail- of Gmail-adres. We hebben in het verleden helaas te maken gehad met gevallen van fraude bij vergelijkbare aanmeldingen. Daar kun jij uiteraard niets aan doen, maar het heeft er wel voor gezorgd dat we extra informatie vragen in een aantal gevallen. We hopen hiervoor op je begrip!

Bieden jullie meer dan alleen een doorschakeling?

Zeker! Achter EigenNummer zit een professionele VoIP telefooncentrale. Er is veel mogelijk, EigenNummer groeit graag mee met je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het aansluiten van meerdere telefoontoestellen. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Kan ik nog meer met EigenNummer?

Ja, in je dashboard regel je naast de doorschakeling ook je bereikbaarheid. Ben je niet bereikbaar? Dan gaan als je gesprekken rechtstreeks naar de voicemail. Je ontvangt de voicemail vervolgens in je eigen mailbox!

Kan ik mijn huidige vaste nummer behouden?

Geen probleem, het is zelfs gratis! Geef het aan wanneer je aan het bestellen bent, wij regelen de rest!

In het bestelformulier op onze website heb je de mogelijkheid om te kiezen voor ‘vast nummer behouden’. Je krijgt dat de mogelijkheid je factuur van je huidige provider te uploaden. Wij hebben deze nodig om met exact de juiste NAW-gegevens de portering (=nummer verhuizing) aan te vragen. Dit is belangrijk omdat porteringen via geautomatiseerde systemen worden geregeld. Een automatisch afwijzing volgt wanneer de NAW-gegevens niet exact overeen komen met de aansluitgegeven van je huidige (latende) provider. Bij het verzoek geven we ook meteen een plandatum in. Deze is afhankelijk van de opzegtermijn van je huidige provider en ligt minimaal 5 dagen in de toekomst.

Een provider heeft wettelijk gezien 48  uur de tijd om op je porteringsverzoek te reageren. Binnen 48 uur ontvangen we dus een goedkeuring of een afwijzing. Na goedkeuring wordt het telefoonnummer op de afgesproken datum en tijdstip actief gezet op ons platform en ben je bereikbaar via EigenNummer.nl!

Kan ik met mijn vaste nummer naar anderen bellen?

Ja, dat kan! Hiervoor gebruik je de Vialer app. Je logt in met de gegevens die je als klant van EigenNummer ontvangt.

Mijn nummer is aangemaakt maar het werkt niet. Wat nu?

Test of je mobiele telefoonnummer dat achter het vaste nummer zit, rechtstreeks wél bereikbaar is. Met andere woorden, bel het 06-nummer direct zodat je weet of het probleem in je vaste nummer zit, of in je mobiele nummer daarachter. Werkt je mobiele nummer rechtstreeks prima maar je vaste nummer niet? Neem dan direct contact op met onze support via 088-3031600.

Kan ik ook een telefoonnummer van een ander land bij jullie bestellen?

Wil je uitstralen dat je in België, Amerika of een ander land gevestigd bent? Bij EigenNummer is het mogelijk om internationale telefoonnummers van meer dan 50 verschillende landen toe te voegen aan je abonnement. Neem hiervoor contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik mijn bestaande nummer(s) naar jullie verhuizen?

Als je al een vast nummer in bezit hebt en je wilt die graag naar ons toe verhuizen, dan is dat geen probleem. Het is zelfs gratis! Geef dit aan bij de bestelling, wij regelen de rest!

Welk netnummer moet ik kiezen?

Het is handig om te weten wat voor vast nummer je wilt laten doorsturen naar je mobiele telefoon. Bij ons kies je uit een landelijk of een regionaal telefoonnummer. Met een 085-nummer heb je een nummer wat een landelijke uitstraling heeft en is dus niet regiogebonden. Een regionaal nummer kan bijvoorbeeld een 010-, 020- of 030-nummer zijn en is handig als je lokaal opereert met je bedrijf. Let op: je kan alleen het regionale netnummer krijgen van de regio waarin met je bedrijf staat ingeschreven bij de KVK.

Bij EigenNummer hebben we telefoonnummers van alle regio’s beschikbaar. Bekijk alle beschikbare netnummers

Wat is EigenNummer?

Met EigenNummer vraag je binnen 1 minuut een vast nummer aan die wordt doorgeschakeld naar je mobiele telefoon. Onze dienst is vooral handig voor zzp’ers en kleine bedrijven die geen vaste telefoon hebben, maar wel de professionaliteit willen uitstralen van een vast nummer. Dit is zowel bij een landelijk (085) als regionaal (010, 020, 030, etc.) telefoonnummer mogelijk. Ook je bestaande vaste nummer verhuis je gratis naar ons.

Kan ik gebruik maken van VoIP telefoontoestellen?

Telefoontoestellen

Je kunt ook gebruik maken van VoIP telefoontoestellen (Vast of Draadloos) op je online telefooncentrale bij EigenNummer. Per telefoontoestel heb je een VoIP-account nodig. Je kunt zoveel telefoons met VoIP-accounts aansluiten als je wilt.

Geschikte toestellen

Elk VoIP (SIP) telefoontoestel kan aangemeld worden op je online telefooncentrale. Voor de merken Cisco en Linksys (SPA serie) is het extra makkelijk omdat we daar met een druk op de knop mee kunnen koppelen (provisionen). Alle instellingen worden dan automatisch ingelezen in je telefoontoestel waarna je deze direct kunt gaan gebruiken.

Telefoontoestellen aanschaffen

Wanneer je voornemens bent telefoontoestellen aan te schaffen neem dan contact op met EigenNummer. Wij kunnen je adviseren, helpen, ondersteunen en de toestellen tegen lage tarieven leveren. Indien gewenst kunnen we compleet geconfigureerde toestellen aanleveren zodat het voor jou plug-and-play is. Daarnaast heb je recht op service en ondersteuning als je de telefoontoestellen via EigenNummer bestelt.

Internetverbinding

Een goede en stabiele internetverbinding is essentieel. Een telefoongesprek kost ongeveer 100 Kbps aan dataverkeer. Doe een speedtest om te kijken hoeveel bandbreedte jouw verbinding heeft. Daarnaast moet je modem/router geschikt zijn voor VoIP en soms moeten er instellingen worden gedaan. Neem contact met ons op om navraag te doen over de compatibiliteit van jouw modem/router.

Hoe download je de Vialer app?

Wil je deze app gebruiken?

Wat leuk dat je gebruik wil maken van onze nieuwe Vialer app! Met de Vialer app bel je met je smartphone, maar niet meer via je 06-nummer. De app is gekoppeld aan de online centrale van je bedrijf en daardoor kun je bellen en gebeld worden met je zakelijke ‘vaste’ telefoonnummer. De app heeft een volledig nieuw en gebruiksvriendelijk ontwerp gekregen. Wat iets minder zichtbaar is, is dat de hele architectuur van de app ook is aangepakt waardoor deze stabieler werkt en nog betere prestaties levert dan voorheen. De App staat vanaf nu ook standaard versleuteld ingesteld en is nog beter geïntegreerd met jouw mobiele belervaring.

Zo stel je de Vialer app in

Voor Android, klik hier.
Voor iOS, klik hier.

Goed om te weten

  • De app is een product in ontwikkeling en wordt constant gemonitord op kwaliteit. We brengen regelmatig updates uit. Heb je feedback over de app, dan horen we die heel graag.
  • Door het gebruik van de app betaal je geen doorschakelkosten meer.

Hoe log ik in in de webportal?

De webportal

In de webportal kun je je complete telefooncentrale beheren; van een doorschakeling regelen tot het downloaden van en factuur. De webportal is waar ook ter wereld bereikbaar.

Eerste keer inloggen

Wanneer je voor de eerste keer inlogt zal je gevraagd worden om een persoonlijk wachtwoord aan te maken.

Inloggegevens

In de welkomstmail heb je een gebruikersnaam en wachtwoord van ons ontvangen voor deze webportal.

Wachtwoord vergeten

Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem! Ga naar: https://login.eigennummer.nl/user/password_reset/ en vul je e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Gebruikersnaam vergeten

Je gebruikersnaam is het e-mailadres wat je bij ons hebt opgegeven bij het plaatsen van je order. Wanneer je die onverhoopt vergeten bent kun je contact met ons opnemen via 088-2666400 of support@eigennummer.nl.

Betalen en facturen

Hoe betaal ik?

Je betaalt per kalendermaand middels automatische incasso. Je hebt hier dus helemaal geen omkijken naar!

Wat zijn de internationale tarieven?

Hiervoor verwijzen we je graag naar de tarievenpagina.

Wat kost een abonnement bij EigenNummer?

Hiervoor verwijzen we je graag naar de tarieven pagina.

Waar vind ik mijn facturen en specificaties?

Versturen van facturen

Aan het begin van iedere maand krijg je van ons de factuur per e-mail toegestuurd. Het e-mail adres wat we daarvoor gebruiken is het e-mail adres wat je bij het plaatsen van de order op onze website hebt ingevuld. Hoe je dit kunt wijzigen kun je vinden onder Betalingscondities.

Facturen downloaden

Wanneer je een factuur wilt downloaden omdat je deze niet meer kunt vinden in je e-mail kan dit in de webportal. Ga hiervoor naar de webportal en ga naar: Account > Facturatie > Facturen

Specificatie van gesprekskosten

Voor een specificatie van de gesprekkosten ga naar: Account > Facturatie > Gesprekskosten

Specificatie van gefactureerde diensten

Voor een specificatie van de gefactureerde diensten ga naar: Account > Facturatie > Gefactureerde diensten

Wat zijn de betalingscondities?

Betaalmethode

Standaard betaal je bij ons via automatische incasso.

Betalingstermijn

Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen.

Rekeningnummer

Het rekeningnummer wat wij gebruiken om van te incasseren is het nummer wat je hebt ingevuld bij het plaatsen van de order op onze website.

Administratieve gegevens wijzigen

Wil je je rekeningnummer wijzigen? Ga hiervoor naar de webportal en ga naar:

Account > Administratie > Factuurgegevens

In het scherm wat opent kun je je NAW gegevens en rekeningnummer wijzigen.

Incasso mislukt

Wanneer het niet lukt om het bedrag van je rekening te incasseren of wanneer je het bedrag handmatig storneert krijg je van ons automatisch een herinnering en het verzoek om de factuur alsnog handmatig te voldoen. Wanneer wij de betaling na de herinneringen niet ontvangen besteden wij de incassotrajecten uit aan het bedrijf Payt.

Hoe wijzig ik mijn administratieve gegevens?

Wil je je rekeningnummer wijzigen? Ga hiervoor naar de webportal en ga naar:

Account > Administratie > Factuurgegevens
In het scherm wat opent kun je je NAW-gegevens en rekeningnummer wijzigen.

Belplannen en uitbreidingen

Hoe voeg ik een extra telefoonnummer toe aan mijn abonnement?

Lees hier hoe je dit doet.

Hoe ziet een standaard belplan eruit?

Wanneer je gebruik gaat maken van onze dienst, staat het standaard belplan ingesteld. Lees hier hoe je aanpassingen doet in jouw belplan.

 

Hoe stel ik de module Telefoonnummer in?

Lees hier hoe je een telefoonnummer instelt.

Kan ik gebruik maken van VoIP telefoontoestellen?

Telefoontoestellen

Je kunt ook gebruik maken van VoIP telefoontoestellen (Vast of Draadloos) op je online telefooncentrale bij EigenNummer. Per telefoontoestel heb je een VoIP-account nodig. Je kunt zoveel telefoons met VoIP-accounts aansluiten als je wilt.

Geschikte toestellen

Elk VoIP (SIP) telefoontoestel kan aangemeld worden op je online telefooncentrale. Voor de merken Cisco en Linksys (SPA serie) is het extra makkelijk omdat we daar met een druk op de knop mee kunnen koppelen (provisionen). Alle instellingen worden dan automatisch ingelezen in je telefoontoestel waarna je deze direct kunt gaan gebruiken.

Telefoontoestellen aanschaffen

Wanneer je voornemens bent telefoontoestellen aan te schaffen neem dan contact op met EigenNummer. Wij kunnen je adviseren, helpen, ondersteunen en de toestellen tegen lage tarieven leveren. Indien gewenst kunnen we compleet geconfigureerde toestellen aanleveren zodat het voor jou plug-and-play is. Daarnaast heb je recht op service en ondersteuning als je de telefoontoestellen via EigenNummer bestelt.

Internetverbinding

Een goede en stabiele internetverbinding is essentieel. Een telefoongesprek kost ongeveer 100 Kbps aan dataverkeer. Doe een speedtest om te kijken hoeveel bandbreedte jouw verbinding heeft. Daarnaast moet je modem/router geschikt zijn voor VoIP en soms moeten er instellingen worden gedaan. Neem contact met ons op om navraag te doen over de compatibiliteit van jouw modem/router.

Hoe maak ik nieuwe diensten aan?

Aanmaken van nieuwe modules
Bij EigenNummer.nl sta je zelf aan het roer. Wil je bijvoorbeeld een nieuwe dienst zoals openingstijden of een nieuw telefoonnummer aanmaken? Ga hiervoor naar de webportal, klik op Beheer en daarna op de module die je wilt aanmaken.

Hulp bij het aanmaken
In deze kennisbank geven we per module uitleg met voorbeelden hoe je deze kunt aanmaken en beheren. Ga hiervoor naar Modules. Uiteraard sta je er niet alleen voor. Kom je er niet uit en wil je hulp neem dan contact op via 085-3031600.

Betalen
Sommige modules zijn gratis en andere kosten geld. Als je op een module klikt in je webportal en daarna op Toevoegen zie je of deze gratis is of geld kost. De aangemaakte modules die geld kosten worden automatisch meegenomen op je eerst volgende factuur.

Handleidingen

Hoe voeg ik geluidsbestanden toe aan mijn belplan?

Welkomstboodschap toevoegen aan je belplan

Maak gebruik van geluidsbestanden in je belplan, bijvoorbeeld voor een welkomstboodschap. Een beller krijgt dan eerst ‘Welkom bij…’ te horen en daarna de normale kiestoon. Lees hier hoe je zo’n melding toevoegt.

Voicemail

Hier lees je hoe jij een voicemail toevoegt aan jouw belplan.

Hoe roep ik meerdere nummers tegelijkertijd aan?

Belgroep

Wanneer je meerdere nummers tegelijkertijd wilt aanroepen maak je gebruik van de module Belgroep.

Hoe schakel ik door naar een telefoonservice?

Doorschakelen

Lees hier hoe je een doorschakeling in jouw eigennummer platform zet.

Hoe stel ik de module Call-me-now (belknop op website) in?

Lees hier hoe je dat kan toevoegen.

Hoe zorg ik ervoor dat bepaalde telefoonnummers mij niet meer kunnen bellen?

Stel de module Filter in

Lees hier hoe je dat doet.

Hoe stel ik de module Conference in?

Lees hier hoe je deze module instelt.

Hoe stel ik de module Keuzemenu in?

Hier lees je hoe je een keuzemenu in kan stellen.

Hoe stel ik de module Wachtmuziek in?

Lees hier hoe je wachtmuziek instelt.

Hoe stel ik de module Meldingen in?

Lees hier hoe je meldingen instelt.

Hoe stel ik de module Openingstijden in?

Lees hier hoe je gemakkelijk reguliere- en nationale feestdagen openingstijden instelt.

Wil je daarnaast meerdere openingstijden toevoegen, dan kan je hier lezen hoe je geavanceerde openingstijden toevoegt.

Hoe stel ik de module VoiceMail in?

Lees hier hoe je de voicemail instelt.

Hoe stel ik de module Vast/Mobiel in?

Lees hier hoe je een doorschakeling toevoegt in jouw belplan.

Hoe stel ik de module Belgroep in?

Lees hier hoe je een belgroep toevoegt.

Hoe stel ik ik de module VoIP-account in?

Lees hier hoe je een VoIP-Account toevoegt.

Overstappen en opzeggen

Kan ik het telefoonnummer later meenemen naar een andere provider?

Uiteraard. Je bent eigenaar van het telefoonnummer, waardoor je zelf beslist wat je ermee doet.

Wat is de opzegtermijn?

Als je een ‘flexibel’ abonnement hebt, is dat dagelijks opzegbaar zonder opzegtermijn of gedoe. Je zit dus net vast aan een maand- of jaarcontract. Wanneer je overstapt naar een andere provider verhuis je je telefoonnummer uiteraard mee.

Hoe stap ik over naar een andere provider?

Overstappen naar andere provider

Hoewel we het jammer zouden vinden dat je bij ons weg zou gaan, respecteren wij deze keuze. Al onze klanten zijn contractvrij, dus ook jij! Geen opzegtermijnen of moeilijk gedoe.

Telefoonnummer behouden

Wij begrijpen dat je je telefoonnummer niet kwijt wilt omdat al je klanten dit telefoonnummer kennen. Het telefoonnummer is van jouw, dus je bent vrij om het mee te nemen naar een andere provider.

De stappen die je moet ondernemen

Geef bij je nieuwe provider aan dat je je nummer wilt behouden. Zij dienen dan een verzoek voor nummerportering bij ons in. Wanneer wij het verzoek binnen krijgen bellen we je op om te vragen of het akkoord is. Als jij dan aangeeft dat je wilt overstappen keuren wij het verzoek goed mits je aan de betalingsverplichting hebt voldaan.

Niet vergeten!

Zodra je nummer is geporteerd naar je nieuwe provider moet je niet vergeten je diensten bij ons de te verwijderen, anders loopt de facturatie door. Hoe je de diensten verwijdert kun je lezen onder Diensten opzeggen / verwijderen.

Hoe zeg ik diensten op en hoe verwijder ik diensten?

Contractduur
Al onze klanten zijn contractvrij, dus ook jij. De kosten van de diensten die je verwijdert worden gefactureerd tot het moment dat ze verwijdert zijn en niet voor de volle maand. Wel zo eerlijk!

EigenNummer opzeggen
Wil je opzeggen? Dat kan heel eenvoudig, omdat je bij ons nergens aan vastzit. Ga naar www.eigennummer.nl/klantenservice/overstappen-opzeggen om de dienstverlening te beëindigen.

Diensten verwijderen
Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van een of meerdere diensten kun je deze zelf eenvoudig verwijderen. Ga hiervoor naar de webportal en klik op Beheer. Alle diensten die actief zijn worden donkerder weergegeven.

In het voorbeeld op onderstaande screenshot zijn de modules Telefoonnummer, VoIP-account en Vast/Mobiel actief. Klik op desbetreffende module en verwijder de diensten door middel van het kruisje achter de dienst. Zodra alle diensten zijn verwijdert onder desbetreffende module, verandert de kleur van het icoon van zwart naar grijs.

Het is belangrijk alles te verwijderen dus ook de gratis diensten omdat deze met elkaar in verband staan. Wanneer je hiermee klaar bent stuur je ter bevestiging een e-mail naar info@eigennummer.nl.