Hoe voeg ik een extra telefoonnummer toe aan mijn abonnement?

Een extra telefoonnummer toevoegen is geen probleem! In je dashboard maak je eenvoudig extra telefoonnummers aan. Een extra nummer kost slechts € 2,00 per maand en is direct te gebruiken.

Hoe ziet een standaard belplan eruit?

Standaard

Wanneer je gebruik gaat maken van onze dienst, staat het standaard belplan ingesteld volgens onderstaande screenshot:

Stap 1. Vast/Mobiel | Doorschakeling naar een ander telefoonnummer bijvoorbeeld je mobiel.
Stap 2. VoiceMail | Als je niet in staat bent het gesprek aan te nemen wordt een beller naar je VoiceMail gestuurd waar een bericht achter gelaten kan worden. Dit bericht wordt als geluidsbestand naar je e-mail verstuurt.

 

Handige tips

Zet de tijd van Vast/Mobiel op maximaal 18 seconden. Doe je dat langer, dan gaat een beller naar de persoonlijke VoiceMail van je mobiel. Volg je het voorbeeld van hierboven, dan gaat een beller na 18 seconden naar je zakelijke VoiceMail.

Zet de functie Wisselgesprekken aan op je mobiel. Als je dit niet doet en je bent in gesprek op je mobiel, zal een inkomende beller op je vaste nummer direct naar je persoonlijke VoiceMail van je mobiel gaan.

Stappen toevoegen of wijzigen

Door op het plus icoontje te klikken voeg je eenvoudig extra stappen toe aan je belplan (zie onderstaande screenshot). Ook is het mogelijk om je stappen te verwijderen. Dit doe je door op het kruis icoontje achter de stap te klikken of door te wijzigen door het potlood icoontje.

Extra stap.jpg

Hoe stel ik de module Belgroep in?

Stel de module in via:

Beheer > Belgroep

Beheer van je Belgroep

Wanneer je meerdere (mobiele)telefoons tegelijkertijd wilt laten aanroepen kun je gebruik maken van een belgroep in je belplan.

Een nieuwe Belgroep aanmaken

Wanneer je op “Toevoegen” klikt opent de pagina van onderstaande screenshot. De volgende velden dienen ingevuld te worden:

Intern nummer (extensie) Dit is een nummer dat vanaf een VoIP-toestel gebeld kan worden om de belgroep aan te kiezen. Je kunt hier een willekeurig driecijferig nummer invullen wat nog niet wordt gebruikt.
Beschrijving Vul hier een naam in van de belgroep. Bijvoorbeeld ‘Verkoop’ of ‘Administratie’.
Belmethode Laat die op Allemaal staan.
Negeer doorschakelingen Dit betekent dat de doorschakelingen die op een fysiek telefoontoestel met een VoIP-account zijn aangemaakt niet worden uitgevoerd. We adviseren dit vinkje altijd aan te hebben staan.
Bevestig gesprekken Dit wordt ook wel gespreksvalidatie genoemd. Wanneer dit staat aangevinkt in een belgroep krijg je bij een binnenkomende oproep te horen: “Toets een 1 om dit gesprek te beantwoorden of een 0 om te weigeren.”. Deze functionaliteit zorgt ervoor dat een inkomende oproep bijvoorbeeld niet ongewenst naar de VoiceMail van een mobiele telefoon gaat terwijl er andere mobiele telefoons wel beschikbaar zijn.
VoIP-accounts Selecteer hier de fysieke telefoontoestellen en eventuele
softphones die tegelijkertijd in de groep over moeten gaan als er gebeld wordt. Let op, je dient vooraf de VoIP-accounts aan de centrale toe te voegen onder VoIP-account.
Bestemmingen Selecteer hier de mobiele telefoons die tegelijkertijd in de groep over moeten gaan als er gebeld wordt. Let op, je dient vooraf de mobiele nummers aan de centrale toe te voegen onder Vast/Mobiel.

 

Hoe stel ik de module Telefoonnummer in?

Je kunt de module instellen via:

Beheer > Telefoonnummer

Beheer van je telefoonnummer

Hier kun je nieuwe telefoonnummers aanmaken, deactiveren, heractiveren en bestaande nummers verwijderen.

Telefoonnummers (tijdelijk) deactiveren
Aanpassen van het belplan
Wijzigen van de beschrijving
Opzeggen/verwijderen van telefoonnummers

 

Nieuw telefoonnummer aanmaken

Wanneer je een nieuw telefoonnummer wilt aanmaken klik je op Toevoegen. Hierna opent de pagina met de actuele prijzen en de vraag ‘Weet je zeker dat je door wilt gaan?’. Wanneer je op ‘Ja, ik weet het zeker’ klikt opent de pagina van onderstaande screenshot. De volgende velden dienen ingevuld te worden:

Land Kies het land, staat standaard op (31)
Netnummer Kies hier de regio waar je een nummer voor wilt aanvragen
Blokgrootte Kies hier het aantal nummers dat je wilt hebben. Dit is altijd een opeenvolgende reeks nummers, van 0 t/m 9 op het einde.
Nummer Kies hier uit een rij van vijf mogelijkheden

 

Zodra je het nummer hebt aangemaakt dien je een belplan te configureren onder Beheer > Belplan.

Kan ik gebruik maken van VoIP telefoontoestellen?

Telefoontoestellen

Je kunt ook gebruik maken van VoIP telefoontoestellen (Vast of Draadloos) op je online telefooncentrale bij EigenNummer. Per telefoontoestel heb je een VoIP-account nodig. Je kunt zoveel telefoons met VoIP-accounts aansluiten als je wilt.

Geschikte toestellen

Elk VoIP (SIP) telefoontoestel kan aangemeld worden op je online telefooncentrale. Voor de merken Cisco en Linksys (SPA serie) is het extra makkelijk omdat we daar met een druk op de knop mee kunnen koppelen (provisionen). Alle instellingen worden dan automatisch ingelezen in je telefoontoestel waarna je deze direct kunt gaan gebruiken.

Telefoontoestellen aanschaffen

Wanneer je voornemens bent telefoontoestellen aan te schaffen neem dan contact op met EigenNummer. Wij kunnen je adviseren, helpen, ondersteunen en de toestellen tegen lage tarieven leveren. Indien gewenst kunnen we compleet geconfigureerde toestellen aanleveren zodat het voor jou plug-and-play is. Daarnaast heb je recht op service en ondersteuning als je de telefoontoestellen via EigenNummer bestelt.

Internetverbinding

Een goede en stabiele internetverbinding is essentieel. Een telefoongesprek kost ongeveer 100 Kbps aan dataverkeer. Doe een speedtest om te kijken hoeveel bandbreedte jouw verbinding heeft. Daarnaast moet je modem/router geschikt zijn voor VoIP en soms moeten er instellingen worden gedaan. Neem contact met ons op om navraag te doen over de compatibiliteit van jouw modem/router.

Hoe maak ik nieuwe diensten aan?

Aanmaken van nieuwe modules
Bij EigenNummer.nl sta je zelf aan het roer. Wil je bijvoorbeeld een nieuwe dienst zoals openingstijden of een nieuw telefoonnummer aanmaken? Ga hiervoor naar de webportal, klik op Beheer en daarna op de module die je wilt aanmaken.

Hulp bij het aanmaken
In deze kennisbank geven we per module uitleg met voorbeelden hoe je deze kunt aanmaken en beheren. Ga hiervoor naar Modules. Uiteraard sta je er niet alleen voor. Kom je er niet uit en wil je hulp neem dan contact op via 088-2666400.

Betalen
Sommige modules zijn gratis en andere kosten geld. Als je op een module klikt in je webportal en daarna op Toevoegen zie je of deze gratis is of geld kost. De aangemaakte modules die geld kosten worden automatisch meegenomen op je eerst volgende factuur.