Kan ik het telefoonnummer later meenemen naar een andere provider?

Uiteraard. Je bent eigenaar van het telefoonnummer, waardoor je zelf beslist wat je ermee doet.

Wat is de opzegtermijn?

Als je een ‘flexibel’ abonnement hebt, is dat dagelijks opzegbaar zonder opzegtermijn of gedoe. Je zit dus net vast aan een maand- of jaarcontract. Wanneer je overstapt naar een andere provider verhuis je je telefoonnummer uiteraard mee.

Hoe stap ik over naar een andere provider?

Overstappen naar andere provider

Hoewel we het jammer zouden vinden dat je bij ons weg zou gaan, respecteren wij deze keuze. Al onze klanten zijn contractvrij, dus ook jij! Geen opzegtermijnen of moeilijk gedoe.

Telefoonnummer behouden

Wij begrijpen dat je je telefoonnummer niet kwijt wilt omdat al je klanten dit telefoonnummer kennen. Het telefoonnummer is van jouw, dus je bent vrij om het mee te nemen naar een andere provider.

De stappen die je moet ondernemen

Geef bij je nieuwe provider aan dat je je nummer wilt behouden. Zij dienen dan een verzoek voor nummerportering bij ons in. Wanneer wij het verzoek binnen krijgen bellen we je op om te vragen of het akkoord is. Als jij dan aangeeft dat je wilt overstappen keuren wij het verzoek goed mits je aan de betalingsverplichting hebt voldaan.

Niet vergeten!

Zodra je nummer is geporteerd naar je nieuwe provider moet je niet vergeten je diensten bij ons de te verwijderen, anders loopt de facturatie door. Hoe je de diensten verwijdert kun je lezen onder Diensten opzeggen / verwijderen.

Hoe zeg ik diensten op en hoe verwijder ik diensten?

Contractduur
Al onze klanten zijn contractvrij, dus ook jij. De kosten van de diensten die je verwijdert worden gefactureerd tot het moment dat ze verwijdert zijn en niet voor de volle maand. Wel zo eerlijk!

EigenNummer opzeggen
Wil je opzeggen? Dat kan heel eenvoudig, omdat je bij ons nergens aan vastzit. Ga naar www.eigennummer.nl/klantenservice/overstappen-opzeggen om de dienstverlening te beëindigen.

Diensten verwijderen
Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van een of meerdere diensten kun je deze zelf eenvoudig verwijderen. Ga hiervoor naar de webportal en klik op Beheer. Alle diensten die actief zijn worden donkerder weergegeven.

In het voorbeeld op onderstaande screenshot zijn de modules Telefoonnummer, VoIP-account en Vast/Mobiel actief. Klik op desbetreffende module en verwijder de diensten door middel van het kruisje achter de dienst. Zodra alle diensten zijn verwijdert onder desbetreffende module, verandert de kleur van het icoon van zwart naar grijs.

Het is belangrijk alles te verwijderen dus ook de gratis diensten omdat deze met elkaar in verband staan. Wanneer je hiermee klaar bent stuur je ter bevestiging een e-mail naar info@eigennummer.nl.